MOKINIŲ UGDYMUI

Edukacinis užsiėmimas „PAŽINKIME NEREGIMĄ PASAULĮ“  

   KULTŪROS PASO PASLAUGA  

Programa skirta suartinti skirtingus vaikus bei ugdyti gebėjimą suprasti ką jaučia kitas žmogus, o susitikimas su neregiu padės pažinti kitaip pasaulį matančius žmones. Šia programa padedame mokinimas (1-12 kl.) pažinti akimis nematomą pasaulį ir neregių gyvenimą. Vaikai susipažins su unikaliomis knygomis, kurios skaitomos skirtingais pojūčiais: rega, lytėjimu, klausa ir net uosle. Pasitelkdami skirtingus pojūčius mokiniai atliks interaktyvias užduotis, susipažins su Brailio raštu ir mėgins suvokti iškiliąsias iliustracijas taip, kaip tai daro neregiai. O pažintis su neregiu suteiks bendravimo patirties ir paliks nepamirštamą įspūdį. Padėsime dalyviams suprasti, kokia pagalba dažniausiai neregiui reikalinga pagalba ir kas juos įkvepia  judėti į priekį ir siekti savo svajonių. Edukaciniame užsiėmime formuojamos vaiko vertybinės nuostatos, ugdomos kultūrinio socialinio sąmoningumo kompetencijos, sąmoningumas ir gebėjimas priimti skirtingus žmones. Edukacinę programą išklausė daugiau nei 10 000 Lietuvos vaikų. Tyrimas parodė, kad po šios iniciatyvos vaikams sužadinama empatija, atjautos jausmas ir noras padėti vieni kitiems. Užsiėmimą vedą du skaitovai: regintys ir neregys.

EDUKACINĖS PROGRAMOS INICIATORĖ: Eglė Jokužytė (Všį ,, Verslas ar menas” vadovė, leidėja) – turinti ilgametę neformaliojo vaikų švietimo patirtį ir įgyvendinanti socialinius projektus sus reginčiais ir neregiais. Jos leidžiamos knygos reginčiųjų ir Brailio raštu turi socialinį edukacinį poveikį vaikams bei įvertintos nacionaliniu ir tarptautiniu mastu. 2019 m. ,, Geriausias vaiko draugas”, NVO; 2017 m. ,,Socialinio verslo lyderė”, LR Ūkio ministerija; 2016 m. Nacionalinės lygybės ir įvairovės ,,Metų proveržio” apdovanojimas už regos negalią turinčių ir matančių žmonių suartinimą jaučiant knygas ir kt.

Trukmė: 45 min. – 1 val.

Vaikų amžiaus grupės: priešmokyklinio amžiaus, 1-4 kl., 5-8 kl., 9-12 kl.

Edukacinį užsiėmimą 1-4 kl.  gali užsakyti per kultūrinės edukacijos sistemą KULTŪROS PASAS

_________________________________________________________________________________

Edukacinius užsiėmimus vedame visoje Lietuvoje!

Atvykstame į jūsų pasirinktą vietą arba kviečiame į mūsų galeriją.

Edukacija “TAŠKO ISTORIJA” galerijoje adresu:  Šeimyniškių g. 16, Vilnius

Susisiekite su mumis: +37069811443,  el. paštas: egle@vam.lt

 

Kaina:

<15 žm. – 100 € 

>15 žm. – 1 žm. – 7 €

Užsakant 4 edukacijas (tą pačią dieną), taikoma nuolaidą 1 žm – 6 €

Video: https://www.youtube.com/watch?v=ZY3nRMUe_eI

          

NEREGIMAS PASAULIS – tai edukaciniai užsiėmimai, skirti vaikams ir jaunimui, kurie nori pažinti akimis nematomą pasaulį ir sužinoti apie neregių žmonių gyvenimą.

Neformalaus vaikų ir jaunimo ugdymo priemonė.  / Literatūra, pasaulio pažinimas, dailė.

Užsiėmimas skirtas suartinti vaikus ir jaunimą, lavinti jų kūrybiškumą, ugdyti kultūrinį sąmoningumą, toleranciją, empatiją ir pagarbą vieni kitiems. Plačiau čia

Apie edukacinį užsiėmimą “PAŽINKIME NEREGIMĄ PASAULĮ” 

Jūsų laukia įtraukiantis užsiėmimas su ypatingomis knygomis, kurios skaitomos skirtingais pojūčiais: rega, lytėjimu, klausa ir net uosle. Susipažinsite su knygų kūrėjais ir sužinosite, kaip gimsta knygos, pritaikytos ir neregiams, kaip kuriamos iliustracijos, kurias galima matyti akimis ir pirštais. Pažinsite neregių raštą ir išmoksite Brailio raštu parašyti žodžius. Pamokose išgirsite neregių jaunuolių gyvenimo istorijas, sužinosite apie šių žmonių kasdienybės ypatumus ir kūrybinius gabumus. Pamoka padės mokiniams pažinti save ir kitus, laisviau bendrauti su turinčiais negalią, ugdys gebėjimą įsijausti į kito būseną, skatins jūsų draugiškumą bei norą padėti vieni kitiems. Pagal mokinių amžių, knygų turinį ir pobūdį priderintos kūrybiškos užduotys ir patyriminiai žaidimai. Tai lavins skirtingus pojūčius ir kūrybiškumą, padės per savo jausmus suprasti, ką jaučia akimis nematantis žmogus. Kviesime atsakyti į anketos klausimus, kurių atsakymai padės dalyviams įvertinti įgytas žinias ir patirtį bei sužinoti, kokį teigiamą poveikį vaikams padarė ši edukacinė pamoka. Atliktos kūrybinės užduotys ir anketų atsakymai bus pagalbinė priemonė refleksijai atlikti.

 

Projektas “Taško istorija” pamokos skaitmeninėje erdvėje

Iš dalies finansuotas:                                                                                                                    Projektą įgyvendina:                                                              

                                                                                                                           

 

Knygos reginčiųjų ir Brailio raštu ir mūsų edukaciniai užsiėmimai daro teigiamą poveikį regintiems vaikams!

Leidyklos „Verslas ar Menas“ iniciatyva buvo atliktas tyrimas, kuris parodė, kaip knygos reginčiųjų ir Brailio raštu padeda keisti vaikų požiūrį į negalią turinčius žmones. Nuo 2015 metų vedama edukacinė programa vaikams, kurią išklausė apie 3000 vaikų iš skirtingų Lietuvos miestų ir miestelių. Programoje knygos yra kaip pagrindinė žaidimo priemonė, leidžianti vaikams patirti įvairius pojūčius bei skatinanti kalbėti apie skirtingus žmones.

Plačiau:

Pirmoje apklausoje (2015 m.) dalyvavo 130 pradinių klasių moksleivių, kuriems buvo užduoti tie patys klausimai prieš edukacinę programą ir po jos. Rezultatai parodė, kad:

  1. Atsakant į klausimą „Ar neregys gali būti laimingas?“ – prieš programą 84 proc. apklaustųjų manė, kad neregys yra nelaimingas žmogus, o po jos – šis skaičius sumažėjo iki 26 proc.
  2. Atsakant į klausimą „Ar vaikai žinotų, kaip elgtis sutikus neregį?“ – prieš programą tik 9 proc. atsakė žinantys, kaip reiktų elgtis, o išklausius ją – jau 83 proc. vaikų patvirtino žinantys, kaip elgtųsi.
  3. Iki edukacinės programos 41 proc. vaikų buvo lietę Brailio raštą, o jos metu tokią galimybę turėjo visi.

Antroje apklausoje (2017 m.) dalyvavo 40 vaikų (9-11 m.). Prieš edukacinę programą 32 vaikai teigė, kad neregys yra nelaimingas žmogus, o po – tik 11 vaikų teigė, kad neregys yra nelaimingas. Viena mergaitė atsistojusi pasakė: – “Neregys yra toks pat, kaip ir visi: jis gali juoktis, kurti, šokti, dainuoti ir siekti savo svajonių, tik jam yra sunkiau, todėl esantys šalia galėtų jam padėti”.

Šis tyrimas parodė, kad inovatyvios skaitymo priemonės, t. y. knygos reginčiųjų ir Brailio raštu bei kūrybinės edukacinės programos, sprendžia atskirties mažinimo problemą, keičia vaikų požiūrį į negalią turinčius žmones, ugdo empatiją, toleranciją ir  sąmoningumą.

Regintiems
Regintiems_1
siaip
Siaip_2
Regintiems_tyrimas
regintys 4
regintys
regintys2
regintys3
regintys5
regintys6
regintys-benravimo priemone
previous arrow
next arrow
Regintiems
Regintiems_1
siaip
Siaip_2
Regintiems_tyrimas
regintys 4
regintys
regintys2
regintys3
regintys5
regintys6
regintys-benravimo priemone
previous arrow
next arrow

Interaktyvių knygų instrukcija tėveliams ir pedagogams. 

Bendraudami su vaikais žaidimo forma, liesdami iliustracijas ir Brailio raštą, galite susipažinti su akimis nematomu pasauliu ir pajausti, kaip supranta aplinką neregiai.

Vaikų ugdymas prasideda šeimoje, todėl svarbu suaugusiems atrasti laiko bendravimui ir gebėti skirti pakankamai dėmesio ne tik vaikų žinioms, bet ir jų vertybiniam pasaulio supratimo vystymui. Tėvams ir pedagogams reikia pasistengti, kad vaiko sieloje įsitvirtintų doroviniai jausmai, vertybinės nuostatos, kurios taptų gyvenimo prioritetu ir dalimi.  Interaktyvios knygos – tai priemonė, padedanti vaikams pažinti kitokį pasaulį, keičianti požiūrį į žmones su negalia, skatinanti empatiją, ugdanti jauno žmogaus vertybes – gerumą, toleranciją ir supratingumą.

Knygos pritaikytos ir neregiams. Interaktyvios knygos atspausdintos ir Brailio raštu, kad regos negalią turintys žmonės jaustųsi lygiaverčiais skaitytojais. Neregintys vaikai  tėveliai, seneliais kartu su  artimaisiais gali skaityti pasakas, pažinti meno kūrinius, kartu leisti laiką ir jausti skaitymo malonumą.

KAIP NAUDOTIS KNYGA?

  • SUPAŽINDINIMAS SU KITAIP MATANČIŲ ŽMONIŲ GYVENIMU. Papasakokite vaikui apie tai, kad pasaulyje yra skirtingų žmonių – vieni negirdi, kiti negali vaikščioti ar kitaip mąsto… Yra žmonių, kurie nemato akimis – tai neregiai, tačiau jie taip pat gyvena pilnavertį gyvenimą, tik aplinką suvokia ne rega, o kitais pojūčiais: lytėjimu, klausa, skoniu, uosle. Leiskite vaikui suprasti, kad kiekvienas žmogus yra skirtingas ir būtent dėl to jis  – ypatingas.
  • PATIRTIS BEI LYTĖJIMO POJŪČIO LAVINIMAS. Supažindinkite vaikus su Brailio abėcėle. Papasakokite apie neregių rašto atsiradimo istoriją ir apie regos negalią turinčių žmonių išskirtinę savybę – jie gali skaityti tamsoje. Pažaiskite žaidimą, kuris ne tik lavins vaiko smulkiąją motoriką bei lytėjimo pojūtį, bet ir leis suprasti, kaip iliustracijas mato neregiai.
  • VAIKO VERTYBIŲ UGDYMAS. Po žaidimo paklauskite vaiko, ar jam buvo lengva per lytėjimą suvokti knygos iliustracijas. Padiskutuokite apie neregių žmonių gyvenimą, koks jis. Ar lengva gyventi neregiui? Papasakokite vaikui apie vertybes, kurias norite jame išugdyti, bei pasiūlykite sugalvoti ir per tam tikrą laiką atlikti vieną gerą darbą, kuriuo jis kam nors padėtų ar praskaidrintų dieną.

ŽAIDIMAS:

Žaidimo tikslas – užrištomis akimis, lytėjimo būdu atspėti knygoje esančius paveikslėlius. Prieš pradėdamas žaisti žaidimą žaidėjas turėtų būti akimis nematęs knygoje esančių iliustracijų.

  1. Užriškite akis ir atverskite knygoje esantį paveikslėlį, kuris yra vienoje atvarto pusėje. Abiem rankomis, pirštų galiukais, „apžiūrėkite“ reljefinio paveikslėlio dydį bei formą.
  2. Padėkite žaidėjui garsiai išsakyti visas mintis, kurios yra jo galvoje. Tai atvers jo vaizduotę bei lavins kūrybiškumą. Pradžioje tegul pabando atsakyti į klausimą: „Kas čia galėtų būti pavaizduota?“ Priminkite, kad neteisingų atsakymų šiame žaidime nebūna.
  3. Jeigu žaidėjas paveikslėlio nesupranta, užduokite kitą klausimą: „Ar tai gyvas, ar negyvas daiktas?“ Knygoje yra pavaizduoti paukščiai, todėl žaidėjui galima padėti (pasufleruoti), kad tai yra gyvūnas. Jeigu gyvūnas, vadinasi, turi kojas ir galvą, būtent tai jis turėtų atrasti pirštais.
  4. Išsiaiškinkite, kiek šis gyvūnas turi kojų, ar jos trumpos, ar ilgos? Kur yra galva, koks kaklas – ilgas ar trumpas? Ar gyvūnas turi ausis, o gal snapą – kokio jis dydžio? Visi šie klausimai padės pasiekti žaidimo tikslą.
  5. Kai žaidėjas atspėja iliustraciją, leiskite jam pamatyti ją akimis. Ar sudėtinga buvo atspėti, kas čia yra pavaizduota?
  6. Šį žaidimą galite žaisti su visomis iliustracijomis – jos visos testuotos neregių ekspertų ir lengvai suprantamos lytint.

Sėkmės ir gerų emocijų!

Krepšelis

loader
lt_LTLithuanian